Cégünk reklámozása az online szcénában is nagyon fontos

Cégünk reklámozása az online szcénában is nagyon fontos

Vállalkozásunk építésének egyik fő aspektusa – mindamellett, hogy a szakmánkat a lehető legjobb tudásunk szerint kell, hogy végezzük – kétségtelenül a reklámozás, a márketing és az erre fordított idő és energia. Új ügyfelek felkutatásában kiemelt szerepet játszik, hogy megfelelő stratégiával tudjuk megszólítani leendő üzleti partnereinket, vevőkörünket.

Az online jelenlét témájában manapság már nem elég, ha csupán Facebook-on, vagy Instagrammon teszünk közzé néha egy-egy bejegyzést, vagy képet. Ennél mindenképpen több kell. A jó hír az, hogy a több nem jelent irreálisan többet és a megoldás karnyújtásnyira van tőlünk. Akár kevésbé vagyunk informatikusi vénával megáldva, akár profi internet-felhasználók vagyunk, egy olyan hozzáértő szakember véleménye mindig jól jöhet, aki közelről ismeri a linképítés fogalmát.

Miért is pont a linképítés? Mit jelent ez?

Ezen webes technika lényegében abból áll, hogy saját oldalunkat minél több másik internetes felületen elérhetővé tesszük, s ezáltal a keresőben is előrébb sorolódunk a találatok között.

S hogyan zajlik ez a gyakorlatban? Tegyük fel, ismerősünk üzemelteti az „A” weboldalt. Ebben az esetben megkérjük, hogy a saját oldalára tegyen ki egy reklámcikket, melyben releváns szöveg van vállalkozásunk témájára (pl. kárpitos) és van benne egy link amely a mi weboldalunkra mutat (Ez legyen a „B” oldal). Egy idő után a Google kereső-algoritmusai megtalálják és indexelik barátunk „A” weboldalát és rajta a mi weboldalunkra mutató linket. Ez egy jó pont nekünk, mivel valaki hivatkozik az oldalunkra, így a Google ismerni fogja, hogy mi egy kárpitos weboldal üzemeltetői vagyunk.

A tudatos linképítés technikája ugyanezt csinálja, csak sokkal nagyobb méretekben. Amennyiben lehetőségünk van, vásárolhatunk ún. link-csomagokat, melyekben 10-20, vagy akár 40 (esetenként még több) linket vásárolhatunk, melyek reklámcikk formájában megjelennek különböző oldalakon, bennük a vállalkozásunk weblapjára mutató linkekkel. Így a beindexelési és kereső-relevancia építés folyamata sokkal hamarabb lezajlik, mint ha csak elvétve szerzünk egy-két linket ismerősök, barátok által.

Arról nem is beszélve, hogy a hivatásos linképítéssel foglalkozó szakembereknek erős besorolású weboldalaik vannak, melyeken a Google algoritmusok eleve nagyobb súlyozással veszik figyelembe az ott kirakott cikkeket, mintha egy – a keresőben hátul kullogó – weboldalon jelentetnénk meg ugyanezt.

Sokkal gyorsabban tudunk eredményeket elérni ezzel a módszerrel, pláne ha egy hivatásos szakemberre bízzuk a munkát.

Természetesen az online reklám erejét sokan felismerték, így nagy a versenyhelyzet. Irreális álmokat nem érdemes kergetni (pl. 1 hét alatt az első leszek a ‘költöztetés Budapest’ kulcsszavakkal; ez nyílván nem igaz, hiszen egy kisebb piacon, sok szereplővel nagy a konkurencia és mások mondjuk már évekkel ezelőtt kezdték a linképítésben rejlő pozitívumokat felismerni), csüggedni azonban nem kell. Minden keresőoptimalizáló technikának idővel lesz látszatja és eredménye is.

Beszéljünk egy szakemberrel és ha szimpatikus a kijelölt stratégia, nyugodtan építsük be a márketing-stratégiánkba ezt a hasznos technikát, nem fogjuk megbánni.